fbpx

Privātuma politika

Privātuma politikas mērķis un darbības joma

1.1.Privātuma politikā (turpmāk – Politika) ir aprakstīta un tiek sniegta informācija fiziskajām identificējamām personām (turpmāk – Datu subjekts) par to, kā Pārzinis apstrādā Datu subjekta personas datus, ja Datu subjekts ir izlēmis apmeklēt Pārziņa mājas lapu www.starpsienas.lv, sazināties ar Pārzini, izmantojot norādītos tālruņus vai citas tiešsaistes formas (e-pasts, tālrunis) vai apmeklēt Pārziņa organizētos vai atbalstītos
pasākumus.

1.2.Šajā Politikā Pārzinis ir aprakstījis pasākumus, kas nodrošina Datu subjekta interešu un brīvību aizsardzību, vienlaicīgi panākot, ka dati tiek apstrādāti godprātīgi, likumīgi un Datu subjektam pārredzamā veidā.

1.3.Politika ir attiecināma uz fizisko personu datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē fiziskā persona sniedz personas datus (ienākot teritorijā un/vai telpās, telefoniski, mutvārdos, u.tml.) un kādās Pārziņa sistēmās (video, audio, web u.tml.) tie tiek apstrādāti.

1.4. Ja šī Politika tiks atjaunināta (aktualizēta), izmaiņas tiks publicētas Pārziņa mājaslapā sadaļā Privātuma politika. Izmaiņas šajā Politikā stājas spēkā paziņojumos par izmaiņām šajā Politikā norādītajos datumos.

Pārzinis

2.1.Personas datu apstrādi veic:

  • SIA STARPSIENU CENTRS, Reģ. Nr. 40003599940, Mārupes nov., Mārupe, Robežnieku iela 10, LV-2167, Latvija;

tālrunis: + 371 67614669
e-pasta adrese: info@starpsienas.lv
mājas lapa: www.starpsienas.lv

Piemērojamie tiesību akti

3.1.Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Regula).

3.2.Citi piemērojamie tiesību akti fizisko personu datu apstrādes un aizsardzības jomā.

Personas datu apstrādes mērķi

3.1.Pārziņa mērķi personas datu izmantošanai:

  1. Datu saglabāšana grāmatvedības un pakalpojumu pasūtījumu dokumentu uzskaites sistēmās, ar mērķi nodrošināt precīzu pakalpojumu sniegšanu, līgumsaistību izpildi un Pārziņa leģitīmo interešu ievērošanu;
  2. Pārziņa un tā sadarbības partneru organizēto pasākumu norišu dokumentu, t.sk. dalībnieku kontaktinformāciju, lai nodrošināt pasākuma norisi un foto un/vai video arhīvu saglabāšanu un publiskošanu ar mērķi popularizēt Pārziņa un tā pārstāvēto zīmolu atpazīstamību;
  3. ienākošās un izejošās komunikācijas (e-pasta vēstules, pasta vēstules) saglabāšanu un uzskaiti, lai nodrošinātu līgumsaistību izpildi un Pārziņa leģitīmo interešu ievērošanu;
  4. Pārzinis veic mājas lapas www.starpsienas.lv apmeklējumu vēstures analīzi, lai veiktu tirgus izpēti un datu subjektu viedokļu analīzi, izmantojot sīkdatnes;
  5. klientu, potenciālo klientu un sadarbības partneru informēšanas platformu sociālajos tīklos;
  6. Klientu, potenciālo klientu un sadarbības partneru informēšana par Pārziņa darbības jaunumiem un speciāliem piedāvājumiem (e-pasta adreses, tālruņu numuri) lai nodrošinātu Pārziņa leģitīmo interešu ievērošanu;
  7. personas datu iegūšana līguma noslēgšanai, izpildei un pakalpojuma sniegšanai.

3.2. Apstrādājot personas datus citiem mērķiem, kas nav norādīti šajā Politikā, Pārzinis par to apstrādes individuālajiem nosacījumiem informē datu subjektu atsevišķi, ievērojot Regulas 13. panta un/vai 14. panta nosacījumus.

Kādus personas datus apstrādā Pārzinis?

5.1. Personas datu kategorijas, ko apstrādā Pārzinis, ir atkarīgas no Datu subjekta izmantotajiem Pārziņa pakalpojumiem. Piemēram, Datu subjektam saņemot vai izsakot vēlmi saņemt Pārziņa sniegtos pakalpojumus, iegādāties no Pārziņa pakalpojumus, atbilstoši normatīvo aktu prasībām un Pārziņa leģitīmajai interesei, Pārzinim ir pienākums un tiesības apstrādāt Datu subjektu identificējošo informāciju un informāciju, kas apliecina Datu subjekta personas identitāti. Šajā gadījumā, lai sasniegtu pakalpojumu sniegšanas mērķi Pārzinis var apstrādāt personas datu apjomu, kas ietver gan vārdu, uzvārdu, gan personas kodu, gan kontaktinformāciju, gan informāciju par  aņemtajiem un saņemamajiem pakalpojumiem (cik bieži, kādus pakalpojumus izvēlas, apmaksas veidi un termiņi, kavētie maksājumi, u.tml.) u.c.; informācija tiek saglabāta Pārziņa datu apstrādes sistēmās. Datu subjektam saņemot pakalpojumus personas dati tiek apstrādāti atbilstoši starp Pusēm noslēgtajam līgumam, kas var būt noslēgts attālināti Datu subjektam pieņemot Pārziņa izteikto piedāvājumu.

5.2. Datu subjektam sazinoties ar Pārzini rakstveida, var tikt saglabāts komunikācijas saturs un laiks, kā arī informācija par izmantoto komunikācijas līdzekli (e-pasta adrese, tālruņa numurs, skype lietotājvārds, adrese, e-pieraksta sistēmā norādītā informācija, u.tml.).

5.3. Vietnes apmeklējuma laikā Pārzinis vai Pārziņa pilnvarotie pakalpojumu sniedzēji izmanto dažādas datu uzkrāšanas tehnoloģijas, lai nodrošinātu, ka Apmeklētājam mājas lapas apmeklējums ir iespējami ērtāks un drošāks. Sīkdatnes ir mazas teksta datnes (dažu Kb apmērā), kuras Apmeklētāja tīmekļa pārlūkprogramma izvieto Apmeklētāja datorā, planšetē, tālrunī vai citā viedierīcē. Tās ļauj mājas lapai saistībā ar apmeklējumu uzglabāt informāciju par:

  • Piekļuves datiem (piem., IP adrese ierīcei, no kuras notiek piekļuve, piekļuves laiks);
  • Izmantotās tīmekļa pārlūkprogrammas veidu;
  • Demogrāfiskajiem datiem (vecuma grupa, dzimums);
  • Mājas lapas apmeklējumu (piem., kādas nodaļas apmeklētas, par kādiem pakalpojumiem izrādīta interese).

5.4. Gadījumā, ja Datu subjekts ir izvēlējies saņemt informāciju no Pārziņa, Pārzinis apstrādās tā datus, kas var saturēt gan vārdu un uzvārdu, gan e-pastu, gan tālruņa numuru, kā arī informāciju, kas atspoguļota Datu subjekta sociālajos tīklos, ja Datu subjekts ir izvēlējies iegūt informāciju izmantojot sociālo tīklu platformas.

5.5. Pārziņa un tā sadarbības partneru organizētajos pasākumos un to norises vietās, tiek veikta pasākumu foto un video dokumentēšana, interviju ierakstīšana, kā rezultātā pasākumu apmeklētāju un dalībnieku foto un video attēli var tikt apstrādāti, saglabājot tos Pārziņa arhīvos, izvietojot mājas lapā, Pārziņa uzturētajos sociālo tīklu kontos un citos Pārziņa informatīvajos materiālos.

Kāds ir personas datu apstrādes tiesiskais pamats?

6.1. Datu apstrāde ar mērķi nodrošināt pakalpojumu sniegšanu tiek veikta pamatojoties uz Regulas 6. panta 1. punkta b) un c) apakšpunktu, t.i. apstrāde ir vajadzīga līguma, kura līgumslēdzēja puse ir Datu subjekts, izpildei vai pasākumu veikšanai pēc Datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas; apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz Pārzini attiecināmu juridisku pienākumu. Kā arī, atsevišķos gadījumos, lai nodrošinātu Pārziņa un trešo personu leģitīmās intereses (piemēram, lai izmeklētu gadījumus, kad ir saņemtas sūdzības par pakalpojumu sniegšanas kvalitāti, veiktu pēckontroles, lai uzlabotu pakalpojumu sniegšanu, kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem pret iespējamām
pretenzijām) datu apstrāde tiek veikta pamatojoties uz Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunktu. Līgumos, norēķinu un grāmatvedības dokumentos iekļautie un citi Pārziņa apstrādātie fizisko personu dati var tikt izmantoti arī citiem mērķiem, Pārzinim realizējot leģitīmo interesi, vai ja tam saņemta pienācīga un noteikta Datu subjekta piekrišana, kaut sākotnējais datu apstrādes mērķis ir bijis atšķirīgs.

6.2. Ienākošās un izejošās komunikācijas (e-pasta vēstules, pasta vēstules) saglabāšana un uzskaite tiek veikta, pamatojoties uz Regulas 6. panta 1. punkta b) c) un f) apakšpunktu. Lai nodrošinātu Pārziņa normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildi, tas ir, uzskaitītu korespondenci, atbilstoši Pārziņa nomenklatūrai un prasībām, kas izriet no Arhīvu likuma, kā arī, lai nodrošinātu Pārziņa leģitīmo interešu ievērošanu (piem., lai izmeklētu gadījumus, kad ir saņemtas sūdzības par pakalpojumu kvalitāti, kā arī, lai nodrošinātos ar pierādījumiem pret iespējamām pretenzijām).

6.3. Pārzinis veic mājas lapas, sociālo tīklu apmeklējumu vēstures analīzi, lai veiktu tirgus izpēti un Datu subjektu viedokļu analīzi,  amatojoties uz Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunktu, t.i. Pārzinim ir leģitīma interese veikt analīzi, kas liecina, vai var liecināt par tā zīmola, vai tā pārstāvēto zīmolu atpazīstamību, kā arī veikt aptaujas nosūtot datu subjektiem attiecīga satura informāciju un piedāvājumus.

6.4. Izvēloties saņemt informāciju, Pārzinis nodrošina Datu subjektam iespēju jebkurā laikā iebilst pret datu apstrādi, atsaucot savu piekrišanu šādai datu apstrādei, tas ir atsakoties turpmāk saņemt komerciālu informāciju, vai citu informāciju par Pārziņa jaunumiem. Attiecīgajā gadījumā datu apstrādes tiesiskais pamats ir Datu subjekta piekrišana, pamatojoties uz Regulas 6. panta 1. punkta 1) apakšpunktu

Kāds ir personas datu apstrādes laika posms?

7.1.Pārzinis, izvēloties kritērijus personas datu glabāšanai, ņem vērā zemāk norādītos apstākļus:

7.1.1. vai personas datu glabāšanās termiņš ir noteikts vai izriet no Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem;

7.1.2. cik ilgi personas datus ir nepieciešams glabāt, lai nodrošinātu Pārziņa vai trešās personas leģitīmo interešu realizāciju un aizsardzību;

7.1.3. kamēr nav atsaukta Datu subjekta piekrišana personas datu apstrādei un nepastāv kāds cits tiesiskais pamats datu apstrādei, piemēram, lai izpildītu Pārzinim saistošus pienākumus;

7.1.4. Pārzinim nepieciešams aizsargāt Datu subjekta vai citas fiziskas personas vitāli svarīgas intereses, tajā skaitā, dzīvību un veselību.

7.2. Sniedzot pakalpojumus Pārzinis ievēro speciālos normatīvos aktus, kas nosaka tā pienākumu saglabāt atsevišķus datus. Ja vēlaties uzzināt detalizētu informāciju lūdzam sazināties ar Pārzini, izmantojot norādīto kontaktinformāciju.

7.3. Sniedzot pakalpojumus, kuriem ir noteikts pretenziju iesniegšanas termiņš, informāciju par pakalpojumu sniegšanas aspektiem tiks saglabāta vismaz 3 gadus, ievērojot noilgumu, kas piemērojams attiecīgajām tiesiskajām attiecībām.

7.4. Ienākošā un izejošās komunikācija (e-pasta vēstules, pasta vēstules) tiks glabāta periodu, kas nepārsniedz 5 gadus, ja vien attiecīgajā komunikācijā netiks atspoguļota iespējami prettiesiska rīcība vai rīcība, kas, iespējami, palīdzēs Pārzinim vai trešajām personām nodrošināt to tiesiskās intereses.

7.5. Pēc glabāšanas perioda beigām, personas dati tiks neatgriezeniski dzēsti, ja vien piemērojamie normatīvie akti, piemēram, Arhīvu likuma, neuzliks pienākumu personas datus turpināt uzglabāt.

Kurš piekļūst informācijai un kam tā tiek izpausta?

8.1.Pārzinim ir pienākums sniegt informāciju par apstrādātajiem personas datiem:

8.1.1. tiesībsargājošām iestādēm, tiesai, valsts un pašvaldības iestādēm, ja tas izriet no normatīvajiem aktiem un attiecīgajām iestādēm ir tiesības uz pieprasīto informāciju;

8.1.2. ja attiecīgajai trešajai personai personas dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu funkciju (piem., apdrošināšanas līguma gadījumā, informācija par apdrošināšanas gadījumu un tā apstākļiem; pārziņa leģitīmo interešu realizācijai) vai, ja ir nepieciešams uzlabot pakalpojumu kvalitāti, piesaistot pakalpojumu sniedzējus – apakšuzņēmējus;

8.1.3. saskaņā ar Datu subjekta skaidru un nepārprotamu pieprasījumu;

8.1.4. likumīgo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā, valsts vai pašvaldības iestādēs pret personu, kura ir aizskarusi šīs Pārziņa likumīgās intereses.

8.1.Personas datu saņēmēji var būt Pārziņa pilnvarotiem darbinieki, Apstrādātāji, tiesībsargājošās un uzraugošās institūcijas. Personas datu saņēmēji, it īpaši apstrādātāji, var būt arī trešajā valstī esošas organizācijas, kuras apkalpo Pārzini. Pārzinis ievēro Regulas prasības attiecībā uz pietiekama aizsardzības līmeņa nepieciešamību gadījumā, ja personas dati tiks nodoti uz trešo valsti.

8.2.Pārzinis izsniegs personu personas datus tikai nepieciešamā un pietiekamā apjomā, atbilstoši normatīvo aktu prasībām un konkrētās situācijas pamatotiem objektīviem apstākļiem.

8.3.Gadījumā, ja attiecīgās datu apstrādes mērķis ir publicēt informāciju, sniegt informāciju sociālajos tīklos, tad Datu subjektam jāapzinās, ka datu saņēmēju loks nav aprobežots.

Kā Datu subjekts tiek informēts par personas datu apstrādi?

9.1.Datu subjekts par šajā Politikā norādītajām personas datu apstrādēm tiek informēts, izmantojot daudzlīmeņu pieeju, kurā ietilpst šādas metodes:

a) izmantojot Pārziņa e-vides pieteikuma formas tiek izvietoti paziņojumi ar šo Politiku;

b) apmeklējot mājas lapu, Datu subjekts var iepazīties ar paziņojumu par to, kādas sīkdatnes tiek izmantotas, kā arī tiek aicināts iepazīties ar šo Politiku;

c) Šī Politika ir publiski pieejama Pārziņa mājaslapā un Pārziņa klientu apkalpošanas
vietās;

d) informācija par šo Politiku tiek sniegta Pārziņa e-pastu paraksta daļā

Datu subjekta tiesības

10.1. Datu subjektam ir tiesības pieprasīt Pārzinim piekļuvi saviem personas datiem un saņemt precizējošu informāciju par to, kādi personas dati ir Pārziņa rīcībā, kādiem nolūkiem Pārzinis apstrādā personas datus, personas datu saņēmēju kategorijas (personas, kam personas dati ir izpausti vai kam tos paredzēts izpaust, ja vien normatīvie akti konkrētā gadījumā atļauj Pārzinim šādu informāciju sniegt (piem., Pārzinis nevar sniegt Datu subjektam informāciju par attiecīgām valsts institūcijām, kuras ir kriminālprocesa virzītāji, operatīvas darbības subjekti vai citas institūcijas, par kurām normatīvie akti aizliedz šādas ziņas izpaust)), informāciju par periodu, kādā personas dati tiks glabāti, vai
kritērijiem, ko izmanto perioda noteikšanai.

10.2. Ja Datu subjekts uzskata, ka Pārziņa rīcībā esošā informācija ir novecojusi, neprecīza vai nepareiza, Datu subjektam ir tiesības prasīt savu personas datu labošanu.

10.3. Datu subjektam ir tiesības prasīt savu personas datu dzēšanu, vai iebilst pret apstrādi, ja Datu Subjekts uzskata, ka personas dati ir apstrādāti nelikumīgi, vai tie vairs nav nepieciešami saistībā ar nolūkiem, kādiem tie tika vākti un/vai apstrādāti (īstenojot principu tiesības “tikt aizmirstam”).

10.4. Pārzinis informē, ka Datu subjekta personas dati nevar tikt dzēsti, ja personas datu apstrāde ir nepieciešama: lai Pārzinis aizsargātu Datu subjekta vai citas fiziskas personas vitāli svarīgas intereses, tajā skaitā, dzīvību un veselību; lai aizsargātu Pārziņa īpašumu; lai Pārzinis vai trešā persona celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgās (tiesiskās) intereses; arhivēšanas nolūkos atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kas regulē arhīvu veidošanu.

10.5. Datu subjektam ir tiesības prasīt, lai Pārzinis ierobežotu Datu subjekta personas datu apstrādi, ja ir viens no šādiem apstākļiem:

10.5.1. Datu subjekts apstrīd personas datu precizitāti – uz laiku, kurā Pārzinis var pārbaudīt personas datu precizitāti;

10.5.2. apstrāde ir nelikumīga, un Datu subjekts iebilst pret personas datu dzēšanu un tās vietā pieprasa datu izmantošanas ierobežošanu;

10.5.3. Pārzinim personas dati apstrādei vairs nav vajadzīgi, taču tie ir nepieciešami Datu subjektam, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības;

10.5.4. Datu subjekts ir iebildis pret apstrādi, kamēr nav pārbaudīts, vai pārziņa leģitīmie iemesli nav svarīgāki par datu subjekta leģitīmajiem iemesliem.

10.5.5. Ja Datu subjekta personas datu apstrāde ir ierobežota saskaņā ar 10.5. punktu, šādus personas datus, izņemot glabāšanu, apstrādā tikai ar Datu subjekta piekrišanu vai tādēļ, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības, vai, lai aizsargātu citas fiziskas vai juridiskas personas tiesības, vai svarīgas sabiedrības intereses.

10.7. Pirms Datu subjekta personas datu apstrādes ierobežojuma atcelšanas Pārzinis informē Datu subjektu.

10.8. Datu subjektam ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt savu piekrišanu datu apstrādei, ja tāda bijusi izteikta un ja datu apstrāde notiek uz šī pamata.

10.9. Datu subjektam ir tiesības iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijā, ja Datu subjekts uzskata, ka Pārzinis personas datus ir apstrādājis prettiesiski.

10.10. Datu subjekts var iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu šādā veidā:

10.10.1. rakstveidā klātienē Pārziņa telpās, uzrādot personu apliecinošu dokumentu (piem., pasi vai ID karti), jo Datu subjektam ir pienākums sevi identificēt;

10.10.2. elektroniskā pasta veidā, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu, ja elektroniskā pasta sūtījumā ir norādīta e-pasta adrese, uz kuru Datu subjekts vēlas saņemt atbildi. Šajā gadījumā, tiek prezumēts, ka datu subjekts ir sevi identificējis ar pieprasījuma iesniegšanu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu. Vienlaicīgi Pārzinis saglabā sev tiesības šaubu gadījumā pieprasīt no Datu subjekta papildu
informāciju, ja Pārzinis uzskata to par nepieciešamu;

10.10.3. izmantojot pasta sūtījumu. Šajā gadījumā atbilde tiks sagatavota un nosūtīta, izmantojot ierakstītu vēstuli, tādejādi nodrošinoties, ka nepilnvarotas personas nevarēs saņem šo sūtījumu. Vienlaicīgi, Pārzinis saglabā sev tiesības šaubu gadījumā pieprasīt no Datu subjekta papildu informāciju, ja Pārzinis uzskata to par nepieciešamu.

10.11. Datu subjektam ir pienākums cik vien iespējams savā pieprasījumā precizēt datumu, laiku, vietu un citus apstākļus, kas palīdzētu izpildīt pieprasījumu.

10.12. Pēc rakstveida Datu subjekta pieprasījuma saņemšanas par savu tiesību īstenošanu Pārzinis:

10.12.1. pārliecinās par personas identitāti;

10.12.2. izvērtē pieprasījumu, ja:

  • var nodrošināt pieprasījumu, piemēram, videomateriālu aplūkošanu vai audioieraksta noklausīšanos, tad Datu subjekts, kā pieprasījuma iesniedzējs var saņemt videomateriāla vai audio ieraksta, vai citu datu kopiju;
  • ir nepieciešama papildus informācija, lai identificētu Datu subjektu, kurš pieprasa informāciju, tad Pārzinis var lūgt Datu subjektam papildus informāciju, lai spētu korekti atlasīt informāciju (piemēram, videonovērošanas vai sarunu ierakstus, fotogrāfijas), kuros
    Datu subjekts ir identificējams;
  • informācija ir dzēsta vai persona, kas pieprasa informāciju, nav Datu subjekts vai persona nav identificējama, tad Pārzinis var noraidīt pieprasījumu saskaņā ar šo Politiku un/vai normatīvajiem aktiem.

Kā Personas dati tiek aizsargāti?

11.1. Pārzinis nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo personu datu aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu Datu subjektu personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, Pārzinis izmanto atbilstošas tehniskās un organizatoriskās prasības, t.sk., izmantojot ugunsmūrus, ielaušanās atklāšanas, analīzes programatūras un datu šifrēšanu.

11.2. Pārzinis rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas Pārziņa vārdā un uzdevumā apstrādā Datu subjektu personas datus, kā arī izvērtē, vai pakalpojumu sniedzēji (Apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai Datu subjektu personas datu apstrāde notiktu atbilstoši Pārziņa deleģējumam un normatīvo aktu prasībām.

11.3. Personas datu drošības incidenta gadījumā, ja tas radīs iespējami augstu risku datu subjekta tiesībām un brīvībām, Pārzinis paziņos par to attiecīgajam Datu subjektam, ja tas būs iespējams, vai informācija tiks publiskota Pārziņa mājas lapā vai citādā iespējamā veidā kā piemēram, izmantojot plašsaziņas līdzekļiem (TV, radio, laikrakstā,sociālajos tīklos, u.tml.).